Vatten, stan fylld utav vatten (?)

Jag har just duschat, sitter nu iförd min polagrisrandiga morgonrock och röker dagens andra cigg. Inga konstigheter egentligen. Alltid när jag duschar brukar jag banna faktumet att det är då, och innan jag ska somna, som mitt tankeflöde fungerar som bäst. Kanske är det för att man är helt utan distraherande apparter, typ som datorer. Iallafall, idag när jag duschade hade jag satt värmen något över smärtgränsen, har en (vad jag tror är??) ”steglös” vattenblandare, så man får liksom lirka till den bästa värmepunkten. Tar ett tag att komma rätt men går om man är envis. Hade hoppats på en riktigt jävla varm dusch men blev besviken då det, som det stundtals blir, inte alls var så varmt som det borde. När jag var yngre trodde jag det här berodde på att någon annan i huset duschade och liksom ”stal” allt varmvatten, men har på senare år börjat ifrågasätta sanningshalten i det. Varför skulle det bara finnas en tillgänglig varmvattensledning? Och varför skulle den prioriteras ut till den som tog duschen först? Helt sinnessjukt faktiskt när man börjar tänka på det.

Å andra sidan tycks det inte finnas någon vettig förklaring till det heller. Är du ens med på vad jag menar här? När det varma vattnet plötsligt försvinner för att sen, likt en syndaflod, skölja över en och bränna sönder axlar och bröst.

Tänkte också på att jag är en sån där som gillar att duscha varmt, ja sån är jag! Ungefär som att det vore något unikt för just mig. Jag menar, generellt sett alla på den här sidan av jordklotet borde ju tycka det är rätt skönt att duscha varmt istället för kallt. Vet faktiskt inte varför jag ens stod där i kallvattnet och funderade på det. Började rätt snabbt noja ur och drog upp duschdraperiet så det skvätte vatten över halva badrummet, bara för att jag lyssnat på Somebody’s watching me alldeles för många gånger den här helgen och började fundera på om det faktiskt inte stod någon där bakom och kollade. Jag hade ju inte låst dörren eftersom jag trodde jag var solo i lägenheten!?

Nog med trams, nu måste jag torka håret och gå till banken. Mitt bank-id försvann i samband med en blåsning av min dator.

Kommentera

