Sociala medier ftw!

Det finns väldigt mycket som gör mig instant glad och road (här hade jag tänkt att det fanns väldigt lite, men när jag imorse kommer på mig själv att bli rörd av att Sydafrika gick till val så inser jag i efterhand att mycket gör mig glad/ledsen/sur på kort stund). En sak är min senaste upptäckt att nästan alla karaktärer i Mad Men (tv-serien jag nu följer/laddar ner) har en Twitter. Alltså inte skådespelarna utan de faktiska karaktärerna i serien. Det är ju tamejfan sånt här internet är till för! Sist jag gjorde en liknande upptäckt var när de siter som stundtals nämns i How I Met Your Mother faktiskt finns reggade. Jag vet inte om det är privatpersoner eller tvkanaler eller produktionsbolaget som ligger bakom Mad Men-twittrarna, men det spelar banne mig ingen roll. De är otroligt aktiva och håller sig karaktärsbundna vilket bara gör det ännu bättre. Nu låter man ju som någon sjavig reklamare som fått dille på ”fenomenet” Twitter, så där tre år för sent från mikrobloggarnas födselse, men det spelar ingen roll. Jag är mycket nöjd över hur man valt att använda sig av tjänsten.

PS. Don Draper och Betty Drapers twitter. DS.

Kommentera

