If not you, who?

Kalle! Här flyr du iväg till Malta och hoppas att jag ska hålla fanan högt utan dig. Jag ber om ursäkt för att jag inte ens försöker. Ja, eller förrän nu. Jag har tyvärr varit upptagen (ursäkterna haglar) med, delvis att ha ångest inför b-uppsatsen vars råmanus ska in på fredag(!!) samt att jag har satt i gång en förbannat bra… Internetkampanj.

Du minns skunk.nu va? Jag vet inte om visste om varandra på den tiden men det är ju skitsamma nu. Jag hängde på skunk aktivt (har egentligen aldrig lämnat, bara pausat) mellan 2001-2006 och det är fanimej bland de bästa internetminnena jag har. På skunk har jag träffat killar jag gillar, skaffat nya kompisar, utvecklat en subkulturell ådra och lärt känna en av mina bästa vänner som jag fortfarande har idag. Spaltmeter av skunkdagbok fylld med tonårsångest, fylleinlägg och postironi har skrivits.

Problemet är nu att spray.se, siten som typ halväger skunk (vet inte om det kan vara så att allers förlag också äger det?) har fått för sig något så urbota idiotiskt som att dom ska stänga ner skunk, inom en månad typ. Även om det sen länge har legat på vilobänken så finns det ju fantastiskt många som faktiskt då och då skunkar eller som har halva sin uppväxt lagrad där i form av text.

Sagt och gjort, jag slog slag i saken och gjorde som sig bör 2009 om man vill få något gjort; startade en facebookgrupp. Givetvis under den enklaste parollen av alla, ”Tillsammans kan vi rädda Skunk!” Inga konstigheter.

I skrivande stund har medlemsantalet gått upp i 836 medlemmar och det verkar sjukligt nog öka. Två dygn! 800 medlemmar!! Planen är att på något sätt ta över servrarna från spray och därifrån sköta det själv, på något förbannat vänster. Det är ett senare problem. Nu måste jag klä på mig för om 20 minuter kommer min klassis för att skriva uppsats med mig. Jag avslutar med vad min vän Anton Gustavsson skrev på sin statusuppdatering härom dagen;

Anton Gustavsson Gaza gjorde Mohamed Omar till islamist.Stängningen av Skunk gjorde mig till internet-aktivist.Yesterday at 11:23am

Kommentera

