Ähmen vafaan

Jaha! Så är det söndag och kroppen är i någon slags orimlig obalans där man har fått plötslig värk i armen och frågar sig vafaan gjorde jag igår? Och man inser att man körde ”släggan” på dansgolvet, skäms för att man befinner sig i ett sånt förbannat otränat tillstånd att en stekig dans 02.32 på Debaser har gett en muskelvärk. Idag har jag iofs, för att vara söndag, legat i rätt bra. Lagade storkok och bakade bröd. Skulle, medan brödet jäste, göra mig en kopp kaffe och böjde mig ner för att ta fram en kastrull ur skåpet. Lyckas av någon jävulusisk anledning KRÄKAS litet i munnen för att instinktivt ”svälja” det och alltså, som sig kroppen vill, föra upp det i näsan. Ur min näsa droppar det alltså kräk i min kaffekastrull. Vad i helvete liksom!? Så förbannat äckligt. Tjöt och sprang till badrummet i någon slags desperation och sköljde näsan för allt livet var värt. Tänkte först begrava det här i glömskans hamn, men uppenbarligen sitter jag ju här och printar ner det på cyberspace. Man har ju tappat all fattning.

Iallafall! Det var inte alls vad jag tänkte ”lacka ur” på, utan att jag under den tidigare nämnda brödjäsningen tänkte roa mig med att se Robinsonfinalen som jag igår missade pga. ja, fylla. Inte NOG med att jag redan fått en hint av min mamma (via facebookmail!!) om vem som vann eller inte vann, det är dessutom fullt med banners och skit med vinnaren och ”intervju med förloraren” på hela TV4s Play-sida. Vafaan är det? Vad är det för förbannat jävla oskick!? Jag förstår att jag får skylla mig själv som inte såg skiten på utsatt sändningstid men lite förbannad solidaritet får dom väl ha? KUL LIV man hade när man satt och plågade sig igenom en och halvtimme av vetskap av vem som vann och att den man hejade på INTE vann. Att sen försöka ”låtsas” att man inte vet är också förbenat svårt, jag kom ju på det hela tiden! Alltså gjordes den här personens vinster och icke-vinster ännu mer plågsamma att se. Fyfan.

Nå väl, noggnällt om det. Idag har jag varit och prommenerat och god daamn vad det var gott väder, som en medelhavs.. stad? Imorgon snackas det om att några vänner ska till ”playan”. Överväger faktiskt att sammansluta, även om jag 1, hatar värme 2, hatar sol och 3, hatar att vara på stranden. Men jaja, föffan, live a little. Flyttade ju ändå till Malmö av anledningen att ”testa nya grejer” ”utmana gränserna” ”bli vegan” osv.

Kommentera

