…Och nej

…Jag tänker INTE köpa ”dassboken” som någon slags ersättningslitteratur. Åh gud, jag får kallsvettningar och tunnelseende av bara tanken! Vad är det för folk som köper den här boken? VAD ÄR DET FÖR FOLK? Och varför gör människor bokrecensioner (?!?) av den? Hur faan läser man en sån bok och recenserar den, och VARFÖR beskrivs den som något som mycket väl vara den roligaste bok som gjorts. Jag är mållös. Finner inga ord.

Jag ser mig den här trånga rustikt inredda toaletten full av furuväggar och tvålkoppar i märkligt målat porslin, doften av kiss och trä har liksom gift sig med varandra så man kan inte urskilja det ena från det andra. På golvet finns en fuktskadad plastmatta med mögelrester i fogarna, ett ”fluffigt” toalettlock och billiga badrumsspeglar som tappat glans sen 30 år tillbaks. Och så dassboken, såklart.

Uhh..

One response to “…Och nej

Kommentera

