Re: Re: En semesterfirares bekännelser

Åhh, parkhäng! Gud, det är som att jag suttit på denna land av ö – ö av land i en evighets evighet. Jag minns inte ljudet av bilar och folkskratt, minns inte doften av avgaser och smaken av fast food. Nå väl. Ölandsgänget ’09 blev igår tre till. Två karlar och en kvinna som, vad jag tror, är gift med en av karlarna. Oklart dock vem och varför. Men man ska inte snoka så jävligt i folks privatliv. Vad det gäller den öländska dialekten har jag ingen aning om jag ska vara ärlig. Närmsta jag kommit en öbo är en ful fan som cyklade förbi fönstret i förrgår. Nästan hela sällskapet är Stockholmare, så lite hemma känner man sig ju. Med betoning på LITE.

Ja, vad ska man mer säga liksom? Jag har bibat sen vi kom hit och det är ju egentligen det enda man kan göra åt situationen. Lantluften ska få se på fan, här ska den veta att man kan supa!!

Igår badade jag i havet, en rätt plågsam upplevelse faktiskt. Jag tog med mig ölen ut i vattnet så en trygghet hade jag. Ja du ser ju vilka pubertala sidor landet tar fram hos mig. Skriver bara om fylla. Nå nu ska vi snart ta bilen in till ”stan”. Hoppas på att få se en ölänning eller Kungen.

Kommentera

