Tillåt mig

…Att gnälla lite. Jag vet inte ens om det här är ett rimligt gnäll överhuvudtaget, men jag känner mig på något sätt tvungen. Delvis för att jag väntar på att Ghazal ska ta ändan ur vagnen och delvis för att jag nyss gjorde kaffe. Okej, här kommer det: Vår (eh, min mammas) nya vattenkokare kokar vattnet för mycket. Den liksom stormkokar i flera minuter, fast man stängt av den! Det här resulterar i alldeles för varmt kaffe eller te så när man väl gjort den där koppen av Guds svarta guld så får man sitta och vänta i en evighet på att skiten ska svalna. Nu kanske du undrar varför jag kokar mitt vatten till kaffet, har ni ingen vattenkokare? Tänker du. Nej! Vi brygger vårt jävla java på hederligt vis i en tratt, som en riktig arbetarfamilj!!

Annars har jag tänkt mycket på hur sommaren liksom är slut nu, folk går tillbaks till sina döda jobb, augusti har glidit in i fjärde dagen och det är tisdag. Varför känner inte jag av den här stundande höstångesten? Har iallafall bestämt mig för att försöka hålla mig nykter i ett par dagar, har varit lite mycket av det goda som man säger.

Kommentera

