Folk och deras tröttsamhet

Alltså jag vet att vi pratat oss tamejfan döva om det här med att folk suger och det är väl kanske lite väl krasst, men jag menar, jag börjar liksom tröttna på hela den här grejen med vänskaper och relationer mellan människor. Låter kanske lite barnsligt och naivt, och handen på hjärtat, jag har ju ändå druckit typ tre glas vin och en calvados när detta sätts i print, men ändock!

Jag börjar bli så otroligt trött på dessa förbannade regelskaper och eviga beteendemönster som man måste läsa av för att det ska ”funka” folk emellan. Förstår du vad jag menar? Det blir en jävla massa gissel hela tiden. Dessutom på detta går folk runt med en massa emotionellt bagage som man måste sitta och tålmodigt ta hänsyn till. Typ ”nej sorry, jag ska inte ringa dig lite för ofta, för en gång hade du en psycho bitch-flickvän som kvävde dig lite för mycket, så du blir skraj så fort någon visar intresse”.

Alltså ”don’t get me wrong” liksom, det är asgrymt med vänner och människor i allmänhet, men det är så otroligt mycket att hålla reda på för att upprätthålla en vettig relation sinsemellan. Eller? Är det bara jag som hamnar i sånna här förbannade människoöden av trassel där man ständigt ska reda ut och prata om, eller ja, INTE reda ut för det resulterar i dålig stämning.

Oklart vad jag egentligen talar om här, och det grundar sig säkert i någon trizt familjegrej från när jag var barn och min mamma typ aggerade grannskapets psykolog, jag blev liksom redan då less på människor och alla dessa komplikationer som relationer innebär.

Livet alltså, ständigt en jävla gåta!

Livet: ett pusselspel

Livet: ett pusselspel

3 responses to “Folk och deras tröttsamhet

  1. Rensa bort ”vänner” som kräver att man följer regelskap och beteendemönster. Jag skulle aldrig palla.

  2. OK jag skrev ett jätteroligt inlägg här men så orkade jag inte skriva mail och så FÖRSVANN allt. Men jag skrev typ ”TYCKTE DU DET VAR SÅ JÄVLA JOBBIGT ATT SES IGÅR?!” och typ att jag inte fattar när folk postar grejjer och sånt.

    Vill du bli full ikväll? Jag sitter och lökar i ett par flytningsfyllda trosor och måste diska nu. Sen kanske vi ses på chatten, LÄR JU INTE VÅGA RINGA NU LIKZOM.

    😦

  3. Du skrev alltså det här den 7e augusti, hur jävla längesen var inte det? Hann inte se det förrän nu iallafall, fråga mig inte varför! Angående ”varför”; varför kommunicerar vi HÄR? Vi kanske kan ses imorgon efter ditt jobb? Prata om min senaste erövring, osv.?

    PS. blogginlägget handlade ej om dig. DS.

Kommentera

