Wasa

Jag avskyr smörgåsar! Bara ordet är ju vidrigt ”smör” + ”gåsar”, två jävligt osofta grejer sammanslagna i totalt äckel. Men själva företeelsen är ju värre. Det här med typ knäckebröd + smör + en gurkskiva. Fyfan alltså. Jag får lust att kasta upp bara jag tänker på det. Smöret som klibbar i gommen. Det är det värsta som finns, när saker klibbar i gommen.

Ytterligare en grad varmare i helvete blir det när man köper en färdiggjord (antagligen fabriksgjord) smörgås á la Wasa-knäcke. Bara tanken på att äta bröd som blivit insmetat med något på en fabrik i Husqvarna gör mig illamående.

Kolla den här liksom:

Cream cheese – tomato & onion

Gud.

Men nu har det lanserats något så vidrigt så jag inte vet hur jag ska reagera. Det är knäckebröd och BÄR! Bär!??

Crisp ‘n fruity? Vem i helvete vill ha frukt på sin smörgås? Det kan ju varken vara gott eller, framför allt, riktigt klokt. Jag minns ett avsnitt av Dr Phil när en man som åt glass med barbecuesås fick sig en riktig avhyvling av Phillie. Den här smööörgåååsen klassar fan under samma mentala störning. Här är för övrigt mannen som är ansvarig för det hela, Matts Torebring.

Jag sätter en hundring på att Matts käkade en Crips ‘n fruity innan den där bilden togs:

One response to “Wasa

  1. Haha, det här inlägget får mig att tänka på Ignatius i Dumskallarnas sammansvärjning. Mycket bra!

Kommentera

