En ursäkt kanske är på sin plats??

Jaha du Kalle, och alla andra som läser den här bloggen (vem???). Fan vet vad jag har för ursäkt? Ingen kanske. Vet inte vad som hänt, har tappat allt. Sen förrförra veckan har jag haft en dag ledigt från jobbet. Och den dagen var jag ändå bakis som en ost. Alltså ingen produktivitet. Nu är jag på jobbet, får alltså betalt för att blogga. Är väl såhär det känns att vara Blondinbella?? Vilketsom. Sitter i butiken på jobbet, datorn verkar vara anno 1993 så när jag skriver kommer texten liksom i efterhand. Stavar jag fel är det alltså därför och inte för att jag öär full. Önskar jag var full dock! Fan vad gott det vore. Lite öl. Lite gott gott. Har tryvkt i mig en lakritsklubba i brist på inspiration, har fruktansvärd magvärk och nu en rätt lökig andedräkt.

Mycket barn här idag. Konstiga ungar som lägger sig på golvet för att gömma sig från sina lärare. Jag försöker se charmig ut och ler åt dom tillbaks. De tittar på mig som om jag vore ett missfoster. Gör jag något fel???? Har också försökt vara ”käck”. Misslyckas det med.

Är en skitjobbig unge här inne nu. Han frågar om vad exakt allt kostar, och säger ”asså jag har en hundring men…. asså jag vill köpa nåt för elva kronor”. Jag försöker typ förklara för honom att jag inte kan priserna utantill. Han vill ha en souvenir säger han. Han gick igen, lämnade efter sig en svag doft av alkohol. Vafan? Hur gammal kan han varit, tolv? Är det jag som luktar?? Utsöndrar min önskan om öl doft genom mina porer?? Fan nu spårar det här ut. Lovar att återkomma snart, kanske redan efter lunch!!

4 responses to “En ursäkt kanske är på sin plats??

  1. jag läser, upp med nya poster.

  2. inte en uppdatering på en månad… slutar läsa.. nu.

  3. Varsågod att börja läsa igen.

Kommentera

