Okej nu börjar det, eller ja det har väl pågått i snart en månad

Du kanske undrar vad jag menar? Jo den här förbannade jävla nyårspressen. Förstår inte hur det kan bli så varje år? Jämt och jämt ska det frågas och undras vad man ska göra, men så fort man vill styra upp något med någon så är det alltid samma trötta och nervösa ”näe, asså jag vet inte, jag vill inte riktigt bestämma mig ännu… ” till svar. Alltså listen up, era jävla mesproppar, DET KOMMER INTE BLI ROLIGARE ÄN NÅGON ANNAN KVÄLL DET HÄR ÅRET!!!!! Okej, nu hetsar jag upp mig. Men hittade liksom ett event på någon gammal klasskompis facebooksida och fick bara, ja du vet, det där som beskrivs som ångest. Det skulle liksom ätas ”lite finare middag och sen party party”.

Party.

Party.

Finare middag. Alltid dessa förbannade middagar. Helt plötsligt ska man sitta i svarta glittrliga kläder och äta frysta crabsticks, dricka törley ur ikeaglas och vara så jävla fin i kanten. Jag fattar liksom inte. Brukar vi äta middag ihop innan vi går ut? Är det vanligt att vi köper biljetter till klubbkvällar en fucking månad innan skiten ska gå av stapeln för typ 300 spänn? NEJ! Åh, alltså hela den här aggrogrejen beror inte på att jag inte är bjuden nånstans, för det börjar man ju bli jävligt van med nu så här efter 23 år. Obs menar det inte som någon surkärring utan just faktumet att ingen vill bjuda till på något, eftersom det är så himla känsligt att BESTÄMMA SAKER helt plötsligt.

Men liksom, kolla. Man bildgooglar ”nyårsafton”:

Alltså inte konstigt att jag är så neggig. Vill man fira med dom där eller? *fräscha brudar* *solbränd* *vem är haggan till höger??*

Googlar man ”nyårsmiddag” däremot, ja då får man den festliga middagen som Inge och Pia firade på en båt:

Alltså det är ju så att jag bara vill gå och stoppa huvvet i min gasugn anno 1952 och liksom cigga tills jag dör.

Vad ska du göra på nyår, Kalle?

One response to “Okej nu börjar det, eller ja det har väl pågått i snart en månad

  1. haha, kärlek på det här inlägget.

    så.

Kommentera

