Att hyra ut sitt hem till en främling

Nu bor det alltså en främmande människa i mitt hem. Hon kom igår för att få sina nycklar, en man hade hon med sig i släptåg, säkert hantverkare alternativt pojkvän alternativt både och. Eftersom jag är rätt grön på att hyra ut i andra hand så var jag inte helt säker på hur mycket självklarheter hon behövde få förklarat för sig. ”Hur funkar kylen?” liksom. När jag påpekade att hon nog måste byta lampa i köket så kollade hon på mig som om jag var fullständigt dum i huvudet. Faux pas?

Den där karlsloken hon hade med sig lyckades ju sätta mig på pottan genom att fråga en jääävla massa om proppskåp och dylikt. Man ba ”Vem tror du att jag är, Martin Timell? *trumvirvel dagaDISH*”. Han måste ju förstått att jag har noll koll, men ändå skulle han hålla på och fråga och fråga och tvinga in mig i olika ställningstaganden. ”- Är det här säkringen till köket eller? – Ehhhh, jaaaa precis…? *vädjande blick*” Dessa män som vet hur man angör en brygga eller fixar en säkring och samtidigt kan förnedra oss SACO-medlemmar lite.

Kommentera

