Re: Sent omsider men….

Mjo, jag kan hålla med om att den ”nedtonade” skissen är ganska rolig i sammanhanget. Däremot vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om filmen, har inte sett den.Vet inte om jag vill se den. Vet inte riktigt hur jag känner inför att vår kultur har möjliggjort den typen av produktioner. Om någon någonsin kommer att skriva en ”The Decline and Fall of Western Culture” så kan jag se förordet framför mig:

”Allt hade gått hyfsatt bra i Väst under sisådär 6-700 år. Och visserligen var det mycket skit på g med koldioxid och hela den prylen, och Kina, Indien och Brasilien hotade den globala hegemonin, men det var ändå helt OK bra liksom. Början på slutet för Väst som vi känner det var när man började göra filmer om mänskliga tusenfotingar som bajsade varandra i munnen. När det stod klart att detta  dessutom blev en ‘snackis’ så var det ju liksom ingen idé att hålla på längre.”

Okej. Så varför hakar jag upp mig på den här skitfilmen?” skrev du för övrigt. Ordvits?

Men bastumannen däremot, där kan jag verkligen sympatisera med dig (och honom). Man vet ju inte riktigt vad man ska säga. Det mest bisarra i hela historien är ju att det hela gick åt helvete för att den där finnen (som inte dog) för första gången fick en motståndare som givit sig fan på att inte ge upp (den döde ryssen). Så när det för första gången liksom var ”match på riktigt” så jaaa… blev det match väldigt mycket på riktigt. Men stackars bastuman, återigen.

Kommentera

