Så, hippie much eller?

Okej, idag. Den 25:e. WOHO lön etc. Jag har levt på ungefär samma ekonomiska standard som en hemlös senaste veckorna och kände mig därför mycket nöjd när det blev lite cashflow på kontot. Inte för att jag skulle dra till Lilla Baren på Riche och typ söka reklamkuk och ”äntligen” ha råd att köpa en GT i baren. Utan för att jag kunde införskaffa de tråkigaste av förnödenheter som på denna jord finnes. Nämligen: tandborste och trosor. Dock bestämde jag mig för att, som jag på sistone gjort, anamma en något pinsam sida hos mig själv. Nämligen hippien. Då menar jag alltså inte typ att jag plötsligt börjat klä mig i harembyxor, smutsigt hår och typ vill tillbedja kossor eller annat ”heligt” djur. Dock att jag fått en jävla faiblesse för rökelser. I min lilla retroetta på söder luktar det alltså RÖKELSER, och jag likaså. Detta innebar att jag tog en tur till Govindas Shop för att införskaffa dessa små luktepinnar (har blivit bannad att använda allt annat av min vän F. Kemiska dofter är ”orimligt” tydligen).

Väl inne sitter någon go, kortklippt kvinna iförd en turkos sari (!!!) och gafflar i telefon med (troligtvis) väninna. Jag försöker att inte tjuvlyssna så mycket, men idag har de tydligen inte valt att spela valfri tingeltangelmusik så jag är så illa tvungen. Kvinnan i butiken har varit på middagsbjudning och fått äta smördegsknyten som hon oroar sig för att ”bli fet av”. Det diskuteras även en gemensam väninnas eventuella viktuppgång. ”Hon såg ut att vara gravid i fjärde månaden!”.

Nu kanske jag är alldeles för inrutad i mitt tankesätt, men ska inte hippies vara helt full of love and understanding? Typ inte tycka deras väninnor är tjocka? Jag vet inte. Kanske var det dumt av mig att ens lyssna. Har förmodligen gjort någon Gud upprörd nu.

Hon avslutade samtalet med ”ha det bra, hare krishna!”. Övervägde i ca. 0.37 sek. att också börja avsluta mina samtal så. Sen ba ”eh nej, what the fuck?”

Kommentera

