Re: Vill du ha det på beloppet?

Jag bodde ju som bekant i Malmö i ett år så jag är högst medveten om ditt problem här. Har funderat mycket kring det, speciellt då det ofta skedde på ”mitt” coop där jag handlade ca. en gång om dagen. Precis bredvid affären låg nämligen en bankomat. Det är ju här hela summan/beloppet-idiotin brister. Jag har alltid gjort antagandet att anledningen till frågan är att ju bristen på just bankomater på ”landet”. Så varför skulle jag hellre vilja ta ut pengar i KASSAN när jag lika gärna kan gå typ en halvmeter och ta ut pengarna i den automat vars enda jävla uppgift är att ge mig kontanter?!

Nu var det iofs så att Malmö typ fortfarande befinner sig i 1978 eller liknande och ”betala med kort” var ganska ovanligt i typ… Alla mindre kiosker/affärer. Dock håller jag med dig, varför ska inte jag, som en vuxen tänkande varelse, kunna ta detta jävla beslut SJÄLV?

Vill jag ha ut pengar, då ber jag om det. No more, no less.

Har det någonsin varit så här i Stockholm? Kan man kanske kontakta någon slags statsvetare/wikipedia för mer info?

3 responses to “Re: Vill du ha det på beloppet?

  1. Man frågar för att man vill bli av med kontanter och därmed minska rånrisken.

    /MVH Kassa-Wiki

  2. Ha ha, jag tycker de frågar här med?

    Men alltså den andra idén är ju att de frågar av ren service. Och service finns banne mig inte i Stockholm.

Kommentera

