Re: Re: Engagemang

På ricko? Var det där hans argument för att rösta (M)? Det är väl inte helt värdelösa argument, men de uttrycks ju med sån… slapphet?

1.”alltså, Mona är ju så jävla störig, eller hur?”
2.”Min pappa är hantverkare och röstar OCKSÅ på Moderaterna!!”
3.”Varför ska jag betala skatt på mina pengar? Det är ju… MINA pengar!”

Argument nummer tre skulle väl kunna sägas vara något slags djupt sprungen libertarianism som flödar fram ur den där 19-åringen, men något säger mig att det inte handlar om det. Han har liksom inte sträckläst Anarki, stat och utopi och kommit fram till att skatt är lika med slavarbete osv osv. Han vill mest ha mer pengar…?

Det skulle annars bli en bra moderat valaffisch.


Det är ju MINA pengar.

Kommentera

