Framtidens tid av tid

Jag har inte mycket att tillägga. Klockan är mycket och jag ska strax gå och lägga mig. Vill bara berätta om en grej jag gjorde på jobbet idag. Jag talade i telefon med en döv. Ja, du läste rätt. Vet inte hur vant det här är för andra, men för mig var det fan första gången. Vi pratade alltså genom någon slags mänsklig medlare (eh, ja en person som pratade då…). Den döve chattade och mannen i telefonen läste upp. Sedan fick jag svara och avsluta det hela med kom. Ett klart problem i samtalet var ju det icke-existerande ”flowet” som ett vanligt voice-to-voice-samtal innebär.

Det konstiga var också att jag inte kunde prata med medlar-mannen som en vanlig människa, utan så fort jag avbröt dövsamtalet svarade han ”hon har inte skrivit färdigt”. Något som gjorde situationen; ”oj, jag får en kund här, ett ögonblick” något problematisk.

Det hela blev väldigt… Ja, jag låter den här youtuben som jag fick av Andreas tala för samtalets kärna:

Kommentera

