”Om världen existerar då”.

Imorse gick jag till tandläkaren. Inte för att jag själv direkt ville utan för att jag fått hem en kallelse. Tydligen har jag väl tackat ja till att bli ditsläpad en gång varannan år. Eller ja, det är väl fan inte unikt för mig som person, gissar att det är någon slags tandläkarpraxis faktiskt.

Klockan 08.40 gick den här träffen av stapeln och det var ju lagom upphetsande. Vi småpratade lite och min tandläkare kände för att försöka sälja in konceptet eltandborste av någon anledning. Helt irrelevant egentligen. Något jag däremot funderat på i samband med tandläkarbesök. Varför ska denna yrkesgrupp alltid envisas med att ställa FRÅGOR så fort de ger sig in i käften på en? De är väl (om några) medvetna om att det uppstår vissa problem med att svara när det är prylar i vägen?

I övrigt gick det hela ganska bra och smärtfritt. En intressant sak var att ”vi” (läs: tandläkaren) bestämde att jag skulle bli kallad om två år igen. Samtalet var följande:

Tandläkaren: ”Så, då lägger jag in att vi ska kalla dig igen om två år, hösten 2012?”

Jag: ”Ja, visst, det blir bra”

Tandläkaren: ”Ja, om världen fortfarande existerar då….”

Ja, vad ska man säga liksom. Det gäller ju att vara pragmatisk, 2012 står inför dörren och går allt rätt till så SKA ju jorden faktiskt gå under då. Vem vet, kanske var det här sista gången vi sågs?

?????????

Kommentera

