Re: Re: ”Om världen existerar då”.

Det är ju intressant att du säger det, att det fortfarande finns en chans till överlevnad efter 2012. Dock att jag inte riktigt tror på den där domedagsbilden som just filmen levererar. Jag har mer varit inne på något slags religiöst spår. Jag och min gode vän Tim (som jag tidigare nämnt här bl.a.) har för flera år sedan haft en stark tro till den domedagsvarianten av 2012 där Gud (??) väljer att göra någon slags uppryckning av folk, förslagsvis troende. Orkar ej googla upp detta men så som jag minns det kan det gälla endast Jehovas, oklart dock.

Efter att dessa frälsta typer rycks upp (nakna! Ur kläderna!) så ska sju års helvete och olycka bryta ut på jorden, för att typ straffa/testa oss gudsförgätna idioter. Här kommer min och Tims BRILJANTA plan in.

Efter ett noggrant räknande kom vi fram till exakt hur mycket gredos vi skulle behöva köpa för att varje dag berusa oss, i sju år. I SJU ÅR. Av någon slags orimlig idé tyckte vi nämligen att bästa lösningen på pina och plågor utanför fönstret var att fylla Tims 47 kvm stora lägenhet med tetrapak av Gredos. Det kan i någon stund av processen också ha nämnts att ”ravioli är ju gott och tar inte så stor plats” men någon närmre fundering på mat är tveksamt om vi gick igenom.

Det här är alltså förmodligen det ultimata beviset på att 19-åringar ÄR för unga för att köpa på systemet. Och kanske i förlängningen också ett bevis på att jag idag som nybliven 24-åring förstår att OM jorden går under måste jag ladda upp med några fler förnödenheter än billigt pissvin.

Kommentera

