Re: Om mitt namn kunde stämma in på den jag önskar att jag var

Han heter alltså WOLF i förnamn?! Nyfikenheten kring vad dessa arma föräldrar tänkte är ju total. Pappan är säkert någon slags gammal veteran. ”Denna min son, han är en RIKTIG varg, precis som jag, som slogs för nationens heder i The ‘Nam.” Eller något sånt. Är värdelös på att i text imitera stereotypa amerikanska män.

I alla fall, jag tänkte på något HELT annat när jag läste ditt inlägg. Något som gjorde mig så jävla sur på mig själv. Nämligen att jag i några sammanhang på jobbet fantiserat om att gifta mig med två (löst beskrivet) kollegor vars efternamn är Winter respektive Wolf. Detta vore förmodligen det mest episka efternamnet någonsin; Winter-Wolf. Det jag däremot surnade till över var ju att jag gick in i någon slags trött kvinnofälla och tänkte uppenbarligen att jag (och mitt efternamn) skulle bli fulländad om jag ingick något slags giftermål. Alltså va..fan? SÅ KAN JAG JU INTE TÄNKA! Inte som ”medveten” kvinna!! Kanske om jag sammanslöt mig till någon slags Sex and The City-feminist(!?) men nja, jag är nog bättre än att definiera mig själv utifrån vilka män och deras efternamn jag gifter mig med, eller? Blev det alldeles för ”jag har läst 7,5 p. genusvetenskap på SU” nu eller? Dock att det är, oavsett, ett för jävla mäktigt efternamn. Det måste jag erkänna.

Kommentera

