Ett reply i allmänhet

Vi skyller till att börja med allt på Amelie från Montmartre, Garden State och liknande filmer om att hitta någon speciell osv osv etc etc. Men att skylla på dom filmerna är ju legio.

”Flickvänsmaterial” har väl, i varje fall för mig, ingen vidare positiv klang? Det är ju inte nödvändigtvis samma sak som att säga ”du skulle bli en bra flickvän” – det kan ju vara ett mer subjektivt ställningstagande. Eventuellt.

Är inte Svärmorsdrömmar och Fickvänsmaterial dom där människorna som man tror att man vill ha? Som man tror att man vill ha en relation med? Och som alltid blir ihop med varandra (Flickvänsmaterialet+Svärmorsdrömmen=sant). Sen står man där själv och träffar dom på en fest och inser vilket jävla yoghurt-liv dom lever och att man aldrig aldrig aldrig skulle vilja bli caught dead mellan hennes/hans ben och att man ska vara jävligt glad att man själv varken är en svärmorsdröm eller är flickvänsmaterial.

Jag vet inte, att få ”du skulle bli en bra flickvän” i ansiktet tycker jag nog känns lite lamt. Som ett dåligt och litet förvånat försök att ba ”Oj, vad soft! Och du var tjej också sa du? Shit! Sjukt!”

Nä, jag vet inte riktigt heller.

6 responses to “Ett reply i allmänhet

  1. Alltså, på en massa plan, nej. Eller ja? Jag håller inte med – oavsett bad. Att hålla med vore att rekapitulera, och det är icke önskvärt. Jag försöker hitta länken till den twitter det ryktas om ett vänsterprassel med. Från denna min nya himmelska telefon visas inte ett skit, så bitte – lite promotion please!

  2. Du menar att det är psykiskt instabila/sjuka tjejer som i Amelie & Garden State som är ”flickvänsmaterial”? Dom har väl inget yoghurtliv sen?

    • Nä, det var väl lite två olika spår där. Amelie-bilden är väl det som förstört många killars uppfattning av vad en relation är och ska vara (och tjejers med gissar jag). Dom lever nog inget yoghurtliv sen, eftersom dom inte existerar. Att de bara är att sätta likhetstecken mellan dem och ”psykiskt sjuka” vetefan om jag köper.

      • Håller med Kalle här. Har förvisso inte sett Garden State men är Amelie verkligen psykiskt sjuk? Isåfall är det ju ganska många bloggtjejer som är det också.. Menar alltså det här med att konstruera någon slags fantasivärld med knäckig crème brûlée och söta djur. Problemet med dessa (påhittade karaktärer) tjejer är väl att de befäster en idé om tjejer som söta väna varelser som lämnar gulliga lappar efter sig, och således blir svåra att leva upp till som ”riktig” människa/kvinna. Eller nåt.

Kommentera

