Tankeverksamheten fortsätter i denna ”hjärna”.

Kan lika gärna spä vidare på mitt trassliga resonemang nedan. Kom nämligen att tänka på en förlängning av detta ”flickvänsmaterial”. Nämligen kvinnor (fortsatt generalisering! Obs!) som ständigt klagar över att ingen vill bli ihop med dem. Ungefär som att det var någon slags universallösning på livets alla problem, att ingå i parrelation. Jag fattar i och för sig att jag även här är något slags unikum eftersom att jag inte anser hitta kille är mått på lycka. Men ja, det där gör man ju som man känner för. Är partner jätteviktigt – kul! Bra! Fortsätt leta! Et cetera.

Dock(!) förstår jag just inte detta jämrande över att denna ingen vill bli två med dem. Rätta mig om jag har fel, men man vill väl ändå inte bli ihop med vem som helst? Det ska väl vara några känslor och fyrverkerier inblandade? Om hela poängen bara var att skaffa kille/tjej fort som fan hade jag fan redan varit gift och på smällen.

Kanske övertolkar jag dessa utspel, det är inte alls omöjligt, jag har många tendenser att elda upp mig för löst ryckta uttalanden. Och för att slå in en öppen dörr, men det här MÅSTE ju bero på alla dessa romantiska komedier där alla liksom bara ”you complete me” till höger och vänster. Denna längtan efter att få bli någon annans pusselbit där man liksom bara smälter samman till en stor… Person.

Du ser, jag talar i motsägelser här. Å ena sidan vill dessa kvinnor beklaga sig över att ingen i hela världen vill bli in a relationship och samtidigt skall denne vara perfekt. Jag blir fan tokig. Varför beblandar jag mig med dessa människor? Och varför anser de inte att de är HELA FRÅN BÖRJAN och inte någon bit som behöver kompletteras?!!

Står och frustar här på jobbet nu. Blir alldeles för lätt ”till mig”.

Hoppas Kristianstad bjuder på lattjo helg!

Kommentera

