”Bilder ur mitt liv”.

Jag fyllde ju som bekant år för inte så längesen. Kul, 24. Jävligt episk ålder. Eller något sånt. Tänkte i alla fall påminna dig/dela med mig till våra läsare om den FANTASTISKA presenten jag fick av dig (som du kanske minns). Nämligen Drottning Silvias jubileumsbok. Det är nästan inte ens lönt att kommentera bilderna med mer än de bildtexter hon(?) skrivit. Men jag ger det ett försök:

Bild #1: från bokens insida. Här är Siliva iklädd något helt orimlig hatthistoria. Känns jävligt tidstypisk utan att jag vet från vilken tid den är typisk.

Bild #2: Också från denna insida i boken. Här vittnar ju om att DENNA bok kommer påvisa alla GLAMOURÖSA fester vår Drottning går på. Du ser ju, det bokstavligt tindrar ut ur bilden – in i ögonen.

Bild #3: Bilden föreställer Drottningen sitta så där mysigt och glatt med några glada ungdomar i rullstol. Följande bildtext finns. Jag kan inte. Sluta. Skratta:

DÅ JAG KÖPTE APELISNER AV EN LITEN RÖRELSEHINDRAD POJKE!!

!!

Det är ju bara Marie Antoinette – let them eat cake! rakt av.

Bild #4: Här är vårt kungapar på något stadsbesök och Kungen vill prompt ut och fota men Drottningen tycker att stämningen förstörs av alla poliser och skit som följer efter dem. Bildtexten lyder (i nedkortad version): ”Tillslut dök det ändå upp några vackra fåglar och klumpiga flodhästar så Kungen fick sin bild”. Man liksom bara SER hur Silivia inte orkar denna hobbyfotograf till man hon skaffat sig. Klumpiga flodhästar, gah!

Bild#5: (Lite uttråkad på detta nu eller?) Jag säger bara: ”Längs kortegevägen upptäckte vi plötsligt två bekanta ansikten. Där stod hertigparet av Halland, Prins Bertil och Prinsessan Lilian.” Hoppsan! Hertigparet, tjolahopp!

Bild #6: ”Men här får jag min egen sombrerohatt!” Men? Really? Vadå ”men”? Ingenstans i boken finns det något som menar på att det här statsbesöket skulle vara jobbigt eller kul eller övrig brist på sombrerohattar. MEN HÄR FÅR HON EN EGEN!!

Bild #7: ”Under Eriksgator kan man nästan få uppleva vad som helst, som här när det gällde att klappa en tjur… Eller plocka äpplen. Nej, inte riktigt.” Man bara ”nähä, okej, inte riktigt? Men vad gör du på bilden då Silvia? Du bara smeker äpplet för att sedan låta det vara? Jävligt oklart beteende.

Det här är typ 99 sidor in. Sedan orkade jag inte fota mer pga. något slags sladdfail med min kamera. Tackar dig ÖDMJUKAST för att denna information nu finns i min hjärna och överför den gladeligen till er, där ute i cyberrymden. Godnatt!

5 responses to “”Bilder ur mitt liv”.

  1. Jag förstår inte? Är hon… retarderad?

  2. Jag har nu läst det här inlägget tre gånger. Jag älskar det. Jag undrar, från vilket år är boken????? 1986???

Kommentera

