Let me in/Let the right one in

Snart kommer ju den amerikanska versionen av Låt den rätte komma in och det kommer bli ett jävla liv på alla som läst boken och sett filmen och ”den engelska versionen är såååå mycket sämre” och ”jag gillar verkligen inte amerikanska nyinspelningar, Infernal Affairs var sååååå mycket bättre än The Departed”. Und so weiter.

Utan att ha sett den amerikanska versionen så kan jag tänka mig att min favoritkritiker Mark Kermode slår huvudet på spiken här nedan. Och jag kan också tänka mig att de X antal skrikande facebook-statusar jag kommer tvingas genomlida i anslutning till premiären inte kommer att tillföra så mycket mer än vad Kermode säger.

Så, kom ihåg var du läste det först.  Det här är allt vettigt som kommer att sägas vad gäller skillnaden mellan Låt den rätte komma in och Let me in.

Kommentera

