Re: Jag måste bjuda på visning (annars blir det handräckning!!!)

Jag kan ju lika gärna erkänna rakt av att jag, när jag läste detta inlägg, var hemskt trött och således läste ”handuppräckning” tills efter ungefär femte omläsningen. Förstod alltså inte ett skit. Du kan ju tänka dig att jag satt och fantiserade olika scenarion där Kronofogden liksom röstade om huruvida du skulle visa lägenheten eller ej.

Eh.

Efter att ha slutat med min tillfälliga dyslexi och insett att det stod handräckning konstaterade jag att jag det var lika obegripligt, och kan hålla med om att det låter helt absurt. Dock verkar jag vara snäppet mer intelligent än du och testade att googla detta begrepp som din värd, och i förlängningen kronofogden hotar med. Vet inte om det egentligen ÄR så farligt, då det bara verkar betyda att de kan (bör?) vräka dig? Kanske påverkar det dig om du har planer på att göra någon slags karriär inom hyresrättssvängen, men med en bostadsrätt på söder antar jag att det inte är aktuellt (än på ett tag i alla fall). En vräkning liksom, hallå, det är ju t o m lite punk på det mest övervidriga/småborgerliga vis.

Men vad hände med den där lägenheten i Kristianstad då?

– Äh fuck that, jag blev vräkt!!

Etc.


Kommentera

