Meningslösheters meningslöshet

Jag är så trött, så trött. Jag pendlar den här veckan mellan Kristianstad och Helsingborg, något som tar cirka en och en halv timme enkel resa. Givet att det inte förekommer förseningar, vilket det gjorde idag.

Jag blev stående i Perstorp i en halvtimme. Oklart om det kändes bättre eller sämre att bli stående där än jämfört med till exempel Stuvsta. Lite bättre tror jag. Man kunde liksom få sina kvalitetsminuter på landet.

Som du ju mycket väl vet Evelina så åker man ju med Skånetrafiken här nere (Pågatåg och hela den svängen). Skånetrafiken är alltså Skånes SL. I ljuset av detta såg jag idag världens kanske mest meningslösa klotter. På baksidan av ett säte i ett av Skånetrafikens tåg hittar jag det här.

Orka sätta sig och klottra namnet på lokaltrafik-bolaget som man åker med. Måste ha varit en nihilist som varit framme.

Kan också ha varit någon som tänkte skriva ”Skånetrafiken suger” men inte hann. Sämst.

Kommentera

