Arrogans på en söndag

Tittar på reprisen av Idol. Har ju lyckats undvika det hela i flera år, främst genom att jag inte har någon TV. Blir ju sällan så att man TV4-playar Idol-klipp.

Den här helgen är jag ju dock i Stockholm och bor hos min mor, således Idol-repris. Och då händer det. En av jury-människorna, Andreas, droppar den kongeniala repliken angående ett framförande av ”Wonderwall”.

”Oasis handlade ju mycket om hype, men jag tycker ändå att de fick till det rätt bra med den här Wonder world”.

Höll ju naturligtvis på att sätta kaffet i halsen (bildligt talat, dricker inte kaffe) när jag hörde det här.

”Fick till det”? Jaså, du tycker det, Andreas? Wonder world…

Arrogansen. Det är som att Camila Läckberg ba ”Nej, alltså Selma Lagerlöf var ju mycket hype, men jag tycker nog att hon fick till det med Kejsaren av Portugal.”

Kommentera

