Robert Redford does NOT approve

Tycker att jag i allmänhet har stött på rätt lite av det ”bondska Skåne”. Kanske är det för att jag är mycket i Kristianstad som ju trots allt ändå är en stad, även om den är mindre än typ Huddinge. Eller nej, det är den inte alls, men den är definitivt inte alls lika cool och härlig som… Huddinge.

Idag var jag hur som helst i Östra Hoby och tittade på en stor trähäst som de ska bränna upp där imorgon. Det är någon form av ljusfestival som de sysslar med där nere på Österlen för att ha något att göra på helgerna.

På väg till Hoby åkte jag genom Gislöv och det är jag mycket tacksam över. Gislöv bjöd nämligen på en lantlighet jag länge väntat på. Jag ger er, Gislöv!

Här är även en bild på den där hästen som de skulle elda upp.

De gillar alltså inte hästar i Östra Hoby. Frågan är ju vad Robert Redford skulle säga om det. Han kanske kunde TALA DOM TILL RÄTTA!!!!!!! Eh.

2 responses to “Robert Redford does NOT approve

  1. Kallar de det där en häst? Man ba oookay, en bresande julbok utan horn? Visst, häst. (Eh.)

  2. Eller varan! Det ser ut som en varan!

Kommentera

