Lite lätt exotism såhär på måndagsmorgonen

Nu har bott här i Kristianstad i två månader och några veckor. Därmed är det den längsta period som jag har spenderat borta från Stockholm någonsin. (Jag räknar då inte med mina unga uppväxtår, i Söderhamn, i NORRLAND!).

Mitt tidigare rekord på Stockholm-frånvaro var min vistelse i, i brist på bättre term, södra Afrika. Dessa två vistelser är, vilket man ju kunde ana, i princip exakt likadana. Se bara nedan, två exempel, typ likadana.

Det frodiga djurlivet i Masai Mara i Kenya och på ICA Maxi, Näsby, Kristianstad.

De vackra vyerna i Namibia och Sibbhult.

Kategori: ”Jag behöver inte se hela världen, den ser ändå likadan ut överallt.”

Kommentera

