Att vara på konferens

Det jag kanske har fått mest erfarenhet av under min höst här nere är att ringa folk som är på konferens. När den generelle svenska medborgaren är på konferens så blir de tydligen oerhört stressade. Det finns inget mer stressande än att vara på konferens, skulle man kunna tro.

Om man ringer en människa som är på konferens och frågar om de har möjlighet att prata en stund så svarar de stressat ”Nej, jag är på konferens”. Sedan glider de tillbaka ner i den mintgröna lervällingen i den naturfärgade spaavdelningen på valfri kursgård som taget ur ett andrapris i Jeopardy (”Och till vår silvermedaljör, en härlig helg på Hevillinge Spa utanför Härnösand!”).

Hur kan någon bli stressad av att vara på konferens? Jag har inte varit på så många konferenser, men jag är rätt säker på att de mest består av långa möten alternativt meningslös teambuilding. Att detta kan stressa någon är för mig oerhört.

Låt mig berätta vad som är stressande.

Det är stressande att försöka få tag på en person som är på konferens (som dessutom är stressad över att hon/han är på konferens).

Kommentera

