Adventslucka 2 (Evelina)

Day 01 – Introduce yourself

Det här var verkligen den rubriken som jag fasade mest när vi bestämde oss för lucköppningen. Inser väl nu när jag läser igenom några av de andra punkterna att det finns jävligt många tveksamma och obehagliga punkter som kommer och bör avhandlas under 2010 års sista skälvande månad.

”Introduce yourself”.

Får kallsvettningar och nästintill yrsel av tanken. Vadå, vad finns det att introducera liksom? Jag jobbar nästan heltid på mitt timbaserade extrajobb eftersom jag inte riktigt orkat ta itu med att fortsätta några studier, jag bor med en skitjobbig katt som biter mig så fort jag klappar och jag brukade förut definiera mig själv som en sådan som ”läser böcker”. Inser att det är jävligt sällan. Och nu fokuserar jag på tråkiga och enahanda delar ur ”mitt så kallade liv” i knapphändiga försök att introduceras.

 

Här är en bild på mig från Öland, typ sommaren 2009? Jag minns inte riktigt. Jag bodde i Malmö och skulle samma sommar flytta hem till Stockholm igen, en vän hade ett landställe som jag blev medbjuden till. Fyfan vad jag hatade naturen. De vänner som bjudit in mig gick i väg i flera timmar och bara… Var. I skogen. Jag satt hemma och glodde. Idag när jag tittar på bilden längtar jag tillbaks.

Här är essensen av evig efterkonstruktion – något jag är mycket duktig på.

Kommentera

