Adventslucka 5 (Evelina)

Day 04 – What you ate today

Episk kategori för dagen då jag ätit helt sjukt märkligt.

Vaknade bakfull kl. 12 och blev serverad pulverkaffe. Tycker inte om pulverkaffe men det var vad jag blev bjuden på, och då tackar jag inte nej. Det hade en kolaliknande eftersmak. I kaffet hade jag laktosfri mjölk.

Vid 14.30 slängde jag, på fem minuter, i mig en gammal potatis och brocolisoppa som jag sedan innan förberett i en tallrik. Man skulle kunna säga att det var en halv portion.

Mellan 15.20 och 19.45 drack jag stora mängder glögg vilket gav magen en lättare svullen känsla.

Någonstans däremellan hann jag även få i mig följande:

  • En halv vesuvio (inte så god)
  • En pepparkaka (något söt då den var prydd i kristyr alt. glasyr)
  • En lussebulle (formen var enligt uppgift ”kuk”)
  • En näve mandlar (oskalade, söta)

Klockan 21.57 åt jag två knäckebrödsmackor med goudaost och bregott. Knäckebrödet hade modellen husman.

Kroppen är sannerligen urkukad i skrivande stund. Varsågod för andra advents femte lucka.

Kommentera

