Adventslucka 6 (Kalle)

Day 05 – Your definition of love

Jaha. Jaaa.

Om jag vore lite trött och pretentiös så skulle jag ju göra någon form av genusanalys av mig själv här och komma fram till att min definition av kärlek innefattar Zach Braff, den här låten och att köra vespa genom Montmarte. Säkerligen ligger det väl sådana tendenser och lurar i de nedre regionerna av det som en del kallar ”själ”. Om inte annat har jag ju nu tagit upp Amelie från Montmartre två gånger av två möjliga. Fail.

”Kärlek kan ju vara så mycket!” Jag tar fasta på denna klyscha.

För att illustrera detta följer några korta meningar om fotboll. Jag vet att väldigt få bryr sig om denna sport men snälla härda ut! Det är bara några meningar och är rätt fint. Och det är kärlek.

I våras vann det italienska laget Inter turneringen Champions League (typ Eurovision Song Contest i fotboll). Inter tränades av portugisen José Mourinho, men i och med att Inter vann så tyckte han att han gjort sitt och meddelade omedelbart att han slutade.

Det blev alltså direkt efter att finalen spelats klart uppenbart att Mourinho skulle byta jobb (och bli tränare i Real Madrid). Samma kväll som Inter vinner kanske världens största klubblagstävling så tappar de alltså också sin übertränare. Antiklimax någon?

Då händer följande. Efter matchen ska Inters trupp åka iväg i sin spelarbuss samtidigt som tränare Mourinho åker iväg i en egen bil. Han själv och alla spelare vet att det är sista matchen de spelat ihop. Precis när bilen ska åka iväg ser Mourinho den ökänt galne och ”hårde” backen Marco Materazzi vänta utanför spelarbussen.

Resten är historia. Resten är kärlek.

Så. Jävla. Fint.

Kommentera

