Adventslucka 8 (Evelina)

Day 07 – Your best friend

Jag borde fortsätta på denna ”trip down memory lane” som jag tidigare påbörjat. Förmodligen för att det är lättare att prata om det som varit än det som är, eller för att jag har så JÄVLA MÅNGA BÄSTISAR som det är nu.

Lyckas inte med något av ovanstående.

Fastnar bara i det faktumet att jag, precis som Kalle, helst inte rangordnar bästisar. När jag var 9 år var jag, om inte bästis, så i alla fall god vän med två systrar. Den ena äldre än jag och den andra yngre. En gång kom jag hem till dem och deras mamma var på jävligt fittigt humör, jag fick tuppjuck och räckte ut tungan åt henne. En vecka senare ringde den äldre systern till mig och sa att deras mamma förbjudit dem att umgås med mig, eftersom jag hade sån attityd.

Vi har ingen kontakt idag, och jag står för vad jag gjorde.

Kommentera

