Adventslucka 9 (Evelina)

Day 08 – A moment

Jag bara antar nu att jag får göra fri tolkning av detta ögonblick, att det inte behöver vara dagens ögonblick alltså. Jag skall berätta om i måndags. Klockan var strax efter 18 och jag befann mig på fyrans buss på väg över Västerbron. Det var mörkt ute och jag var på väg hem. Just där och då knep sig dödens hand kring hela jävla hjärt- och lungsystemet inom mig.

Sinnesstämningen som tidigare varit ”helt ok” drog åt fanders och hade jag inte befunnit mig på en buss kan man fan undra om jag inte hoppat. Västerbron har ganska ofta den här effekten på mig, att jag liksom blir helt fylld av nattsvart ångest. Jag undrar om bara detta är anledning nog till att uppsöka terapeut?

Sinnesförvirrning och oroskänsla pga. bro.

Kolla. Usch.

Kommentera

