Adventslucka 11 (Evelina)

Day 10 – What you wore today

Lördagen den 11:e december och jag bar enligt egen utsago:

…svarta strumpor, omaka par. Detta vet jag då de, på fotsulan, har små töntiga texter ditskrivna. På den vänstra foten stod det raring och på den högra älskling. Min mamma har gett mig dessa i julklapp. Skaftet är för kort så med mina kängor (som jag också bar denna dag) tvingas jag stoppa in byxbenet i strumpan för att inte få skavsår.

Kängorna är av märket Hawkins och har tio snörhål. Detta är inget jag varken skryter eller skäms över. Det bara ÄR.

Benen var beklädda i ett par svarta jeans av märket acne. Det enda paret jeans som jag överhuvudtaget använder. Storleken tror jag är 28/32 i grunden, dock är benen upplagda eftersom den snäsiga butikskvinnan lät meddela att ”ingen har 30 i benlängd nu för tiden”. min kropp är alltså ej längre på modet? Mina ben är för korta? Försöker att inte fundera för mycket över detta som säkert i så fall skulle bringa mig stor ångest.

Under byxorna bar jag givetvis underkläder, förmodligen i färgglad kulör.

På överkroppen hade jag en silkigt linne för att hålla bålen varm, över detta en beige stickad cardiganhistoria. Inget märkvärdigt.

Över detta bar jag en ljusgrå kofta i kortare modell. Koftan har en prassligt, knallrött innerfoder med vita prickar på. Fodret sticker ut och ger mig allt som oftast en otroligt fånig känsla.

Håret bar jag i tofs, vilket i och för sig är totalt irrelevant information, eftersom håret inte är ett klädesplagg.

Detta var min 11:e lucka.

Kommentera

