Adventslucka 12 (Evelina)

Day 11 – Your siblings

Jag har tre halvsyskon på min pappas sida. Två bröder och en syster, alla är mycket äldre än jag och trots att det finns bilder på oss när jag är liten så har vi aldrig vuxit upp ihop.

En av min storebröder gifte sig på samma dag som jag fyllde sjutton. Jag var bjuden på bröllopet och det var senaste gången jag såg honom och den yngre storebrodern. Min pappa fick inte sitta vid brudbordet utan satt bland de vanliga gästerna. På egen maskin höll han ett tal, jag tror att jag grät inombords. Sen blev jag full eftersom det friskt serverades vin trots min ringa ålder.

Min storasyster är 15 år äldre och 2007 hyrde jag hennes lägenhet tillsammans med Elsa. Finns en hel uppsjö av analys och hobbypsykologiserande kring denna syster och hennes just nu skeva relation till sin kille. Det ska jag nog skippa nu dock. Känns ju konstigt att berättiga spekulationer i en annan människas liv av den enda anledningen att man råkar ha samma far.

Nedan bild på mig och mina bröder.

Kommentera

