Adventslucka 16 (Evelina)

Day 15 – Your dreams

Är tanken nu att jag ska redogöra för mina innersta drömmar? För allt jag hoppas och tror på, för vad jag någonstans, i mitt mörka inre, önskar att livet skall bli? Jag vet inte om jag klarar det.

Jag fick någon liknande fråga på en arbetsintervju för inte så längesen och jag kan fan lova att det var där det föll (fick inte jobbet alltså).

Jag ligger sällan sena nätter och fantiserar om giftermål eller om karriärer med feta lönecheckar. Ej heller om att hjälpa hjälplösa eller liknande. Jag drömmer inte så mycket, mer än på nätterna, och hade en varit lagd åt det hållet hade det kanske fattats mig. Nu tänker jag inte så mycket på det.

Kommentera

