Adventslucka 17 (Evelina)

Day 16 – Your first kiss

Min första kyss hette Amanda och vi var som ler och lårhalm under en period i slutet av mellanstadiet. Delvis var det ju för att hon var ihop med killen jag var kär i, men också för att jag någonstans kanske också var kär i henne.

Hon var den äldsta av tre syskon och hennes mamma höll henne jävligt hårt. De hade nog dåligt med pengar för hemma hos dem delade alla barnen på en och samma tepåse. När jag hälsade på fick jag, som gäst, använda påsen först.

Ibland sov jag över hos Amanda, någon gång åkte jag hem eftersom jag fått hemlängtan men de flesta gångerna stannade jag kvar.

Sen var det den där kvällen, i hennes rum. Vi hade släckt lampan men gardinerna täckte dåligt så man kunde fortfarande se den märkligt gröna tapeten. Spräcklig liksom.

Där i mörkret kysste hon mig, varken ömt eller nervöst. Bara frågande liksom. Det hela avhandlades ganska odramatiskt. Vi låg väl där och kysstes i några minuter och sedan en stund av bara tystnad. Inte mer än så.

Tror jag såg Amanda en gång för fem år sedan på Medborgarplatsen, då var hon höggravid. På min lista över ”lyckat liv” så hade jag kommit längre, jag skulle ju möta upp en kompis och gå på klubb med listplats och allt. Vi var båda 19 år.

Kommentera

