Adventslucka 18 (Kalle)

Day 17 – Your favorite memory

Jag var ju i Tel Aviv i våras. En kväll ramlade jag och min vän Andreas runt i väldigt oklara kvarter. Vid någon punkt hamnar vi på en gata där alla Tel Avivs afrikanska invandrare höll till. Av oklar anledning kom de flesta från Eritrea och DR Kongo fick vi veta när vi pratade med folk.

När vi står och snackar med några kongoleser utanför en krog så hör jag denna låt spelas. Så jag vänder mig till en snubbe där och ba ”Är inte det där Papa Wemba?”. Snubben från Kongo tittar oerhört imponerat på mig och jag känner mig som världens mest internationella snubbe. Den dagens win.

Detta var den här dagens bästa minne. Kan tilläggas att Papa Wemba alltså kommer från DR Kongo.

One response to “Adventslucka 18 (Kalle)

  1. score! vilke fantastiskt episk win-situation. mäktigt

Kommentera

