Adventslucka 19 (Evelina)

Day 18 – Your favorite birthday

Det måste ju vara någon amerikan som tittar alldeles för mycket på Oprah som gjort detta formulär? Jag känner mig mycket frågande inför frågorna. Jag frågar frågorna! Jag är precis som du, Kalle. Jag är en grävande journalist.

Vilket fall som helst, jag har inga direkta minnen av att födelsedagarna skulle vara någon exceptionellt bra dag. Den senaste jag hade (24 årsdagen) spenderade jag till stor del hemma, ensam i min lägenhet. Jag hade sett till att få ledigt från jobbet för någonstans så finns ju barnet inom en som önskar att få tårta på sängen och prassliga paket.

Fick inget dera. Betedde mig precis som alla andra dagar i mitt liv; drack kaffe och kedjerökte cigg i soffan. Dagen var bra, men inte fantastisk. Hanterar sällan dessa utmärkta festdagar särskilt bra.

Hälsningar,

En som jämt skall ”problematisera”.

Kommentera

