Adventslucka 20 (Evelina)

Day 19 – Something you regret

Jag ångrar mycket, det skall jag erkänna. Har lätt att ta till ångesten när det gäller ”saker man gjort” eller ”inte gjort”.

– ”Ångest och ånger är inte samma sak!” skriker du då. Detta faktum ger jag blanka fan i.

Något jag ångrar, konstant, det är att jag är så fruktansvärt dålig på att uttrycka Stora Känslor. Inför allt! Att jag alltid skall, i sista stund, backa ur och rationalisera. Aldrig att jag tar bladet från mun och liksom bara erkänner när något gjort mig glad eller ledsen. Det är fan en evig ångest/ånger.

Kommentera

