Adventslucka 21 (Evelina)

Day 20 – This month

December har känts som en evighetslång månad. Den har väl rent tekniskt inte varit längre än någon annan månad, men jag har ju sedan tidigare konstaterat, en mycket skev tidsuppfattning.

Vad ska man säga? Det är årets sista månad, det har varit midvinter och jag har spenderat många söndagar framför beckfilmer, arbetat någon dag och legat långa dagar i sängen. Jag är totalt oförmögen att känna stress inför att det visst är jul på fredag. Skall detta betyda något för mig, som intelligent varelse ELLER?

Fick i förra veckan en present av en vän som bestod av en svindyr penna* och en liten moleskinbok. Han motiverade gåvan i stil med att han ville att dessa skrivdon skulle bli en del av mitt 2011. Jag tjyvstartade en kväll och skrev ned dessa små ord, som jag låter summera december 2010:

”Plötsligt hade jag glömt hur man handskas med en bib och spillde ned både kök och skjorta”.

Bevisligen har jag tappat kontrollen över mina kroppsimpulser.

*rättelse! Ett ”writing instrument” enligt den  instruktionsbok som följde med.

Kommentera

