Adventslucka 21 (Kalle)

Day 20 – Another moment

Vadå ”Another moment”? Jag börjar härskna på den här kassa listan nu. Idérikedomen i de olika rubrikerna är ju riktigt jävla låg.

Men OK då. Jag är ju ett obotligt fan av Terrence Malick som ju bland annat gjort ”The Thin Red Line”. Jag älskar denna film. Ohejdbart och egentligen ganska oöverlagt. Det är det långsamma, meditativa jag tilltalas något så enormt av. Att det ibland blir högtravande pretentiöst kan jag överleva.

Mitt ”Moment” idag var när jag för första gången såg trailern till Malicks nya film. Den ser ju minst lika pretentiös ut men jag kan nästan hoppa upp och sätta mig på att jag kommer älska det. Dör typ när jag ser den här trailern.

Kommentera

