En långsam dag med krokodil som höjdpunkt

Idag var jag hemma hos min mormor och åt lunch. Mormor hade tillagat en renskavsgryta.

– Jag brukar ju ha i champinjoner men nu hade jag i såna här… vad heter det?

Mormor tittar upp på mig.

– Vad heter det? K…. Krokodiler!

Det var dagens roligaste. Säger väl mer om den här dagen än om min mormor eller krokodiler. För den som oroar sig för min mormors mentala hälsa kan jag intyga att hon snabbt insåg sitt misstag och la till ”jag menar kantareller”.

Fatta för övrigt hur jävla stora krokodiler är. Sanslöst. Det är fan dinosaurier.

Kommentera

