Idioter

Ofta är väl de stunder då man (jag) känner att man (jag) är en gästskådis i ett Seinfeld-avsnitt.

Jag bor ju hemma hos min mor för tillfället (flyttar ”hem” nu i helgen) och spenderar större delen av dagarna petandes i mitt psyke, alternativt badandes. Inget av detta gör några större underverk. Möjligtvis blir jag lite russinaktig i hyn några timmar av badandet.

Nåja. Idag ringde det på dörren och där i trapphuset står min mors lätt psykotiska granne. Följande samtal utspann sig. Kan tilläggas att klockan var halv tolv (11.30).

Granne – Ja, hej. Det var ju det här med tvättiden. Jag tänkte höra, ni har bokat tvättstugan klockan ett… Ska ni ha den då?

Kalle – Eh, ja, jo jag antar det. Min mamma är inte hemma men om hon har bokat så… ja, jag antar det…?

*Irriterad blick från grannen*

Granne – Okej.

Vem ringer på en och en halv timme innan någons tvättid börjar och frågar om man vill ha tiden? Klart jag vill ha den, jag har ju för fan bokat. Pucko.

 

Kommentera

