Skitjobb

Här är en intressant artikel om ”skitjobb”. Minns en diskussion jag och min morbror hade en gång för längesedan om huruvida det fanns ”skitjobb” eller inte. Han tyckte det var nedvärderande att säga för den som har jobbet (vilket jag i viss mån håller med om), medan jag väl tyckte att om man inte får säga att det finns vissa jobb som är skitjobb så kan man i slutändan rättfärdiga lite vad som helst på arbetsmarknaden. Hm, personligen kanske jag nu tycker att just ordet ”skitjobb” har en lite olycklig klang, men att det finns sådana jobb tycker jag är ställt utom tvivel. Artikeln som jag länkat till ovan berör dessa frågor! Mycket bra.

Kommentera

